dilluns, 3 de desembre del 2012

Trastors alimentació en adolescents

Hola de nou!
Avui la tutora m'ha comentat el cas d'una nena amb trastorn de l'alimentació. La tutora de la classe de la noia, va notar a l'inici del nou curs, que havia baixat de pes i la veu més irritable de l'habitual, de fet era una nena molt tranquila i mai havia donat problemes i ultimament es mostra més neguitosa, i el rediniment acadèmic en algunes assignatures, ha baixat.
La tutora decideix comentar el cas a la psicopedagoga del centre.

La psicopedagoga, em comenta el cas i em decidit realitzar una tutoria amb la familia, per conèixer millor el seu punt de vista.  La familía ens mostra el neguit, manifesten que veuen a la nena canvida, més prima i més "contestona" però que pensaven que fins a cert punt era normal en l'adolescència, tot i que cada cop estàn més preocupats. 
D'altra banda, la psicopedagoga ha citat a la nena per parlar també del tema, de forma individual, però ella diu que no li passa res i es mostra una mica alterada.

Finalment  hem derivat  el cas a l'EAP de la zona, ja que considerem que degut al canvi de pes i actitud, val la pena valorar el cas més acuradamen i  des de l'institut no podem pas fer una detecció i molt menys tractar-la, tot i que ens coordinarem amb la psicopedagoga de l'EPA per seguir el cas, i mirar que afecti el més mínim a la seva evolució acadèmica.

Arrel d'aquest cas, la tutora m'informa que des de l'institut l'unic que podem fer és detecció en alguns casos i  prevenció front trastorn de l'alimentació com anorexia i búlimia, i que han trobar força casos en els últims anys, sobretot a 3er i 4rt d'ESO.

Aquest tema em resulta molt interessant i a partir d'aqui valorem que aquesta serà la meva intervenció de cara al pràcticum II! 

Que en penseu dels trastors de l'alimentació en adolescents? Crieu que cada cop n'hi ha més? que pot fer el psicoepagog del centre escolar?

Adjunto l'enllaç d'un article de premsa,  extret de la web de l'Associació contra l'Anorexia i la Bulimia, on parla de les webs que fan apologia dels trastorns alimentaris, així com l'augment d'aquests trastorns en l'adolescencia:  http://www.acab.org/pdf/article-internet.pdf

3 comentaris:

  1. Bona tarda Eugènia,
    Entrem a la recta final de l’activitat i més tu que et queda poc per acabar les sessions presencials. Tot i que n’has incrementat el nombre, t’insisteixo en la necessitat de sovintejar les entrades: es tracta d’un “diari”, tot i que en format bloc, però un “diari”.
    Hauries d’enriquir el bloc amb aquells aspectes en que té mancances: aportacions més personals, incorporació d’elements teòrics que relacionin la teoria apresa amb la pràctica psicopedagògica en el context real de les pràctiques, bibliografia, recursos, enllaços... etc
    Dóna una empenta al bloc!
    Ànims i bona feina en aquestes dues setmanes que resten de PAC.

    ResponElimina
  2. Bona tarda Imma,
    No participar diariament al practicum, ja que no assisteixo cada dia a l'institut, he mirat de participar més sovint ja que al principi no ho feia, perquè no pensava que fos necessari tantes aportacions,tot i que he mirat de millorar, però ara ja només em queda un dia de practiques..
    Miraré de millorar en els altres aspectes que comentes però en referència als enllaços, no ho entenc, ja que n'incorporo en quasi totes les aportacions.
    Gràcies pels ànims!

    ResponElimina
  3. Hola Eugenia!
    En la teva entrada trobo que els centres educatius tenen una gran importancia ja que són el lloc on passen moltes hores els nens i els quals tenim informació suficient en relació als possibles canvis, dificultats que poden partir alguns alumnes.
    En el tema dels trastorns d'alimentació, malhauradament, la societat ha jugat un paper molt influenciat. Trobo que pot ser un bon cas pel teu practicum II!

    ResponElimina