dimecres, 12 de desembre del 2012

Eines en psicopedagogia

Avui ha estat el meu últim dia de pràctiques.
M’he acomiadat de la  resta d’alumnes, i de tot el professorat, i equip del centre.
Per finalitzar, he assistit a les últimes classes de grups flexibles d’atenció a la diversitat, per últim he fet una reunió amb la psicopedagoga per parlat de les eines de daignòsis, ja que de moment no n’havia vist cap, ja que no s’ha donat el cas.

La psicopedgoga m’ha comentat les més usades. Per educació secundaria (dotze a setze anys)

Tests d’intel·ligència
Escala d’intel·ligència de Wechsler per a nens (WISC-IV)
Bateria d’aptituds diferencials i generals (BADyG-M) i EFAI (avaluació factorial de les aptituds intel·lectuals)
Factor G, test de Cattell
Escala de inteligencia de Wechsler para adultos (WAIS). (Escala clínica però aplicable al camp escolar.)
Tests de personalitat
Qüestionari factorial de personalitat per a adolescents (HSPQ)
Tests projectius gràfics

Tests de creativitat(ho usa en casos d’altes capacitats intel.lectuals)
Intel·ligència creativa (CREA)

En casos de nens amb TDAH
Test de desordres d’ atenció i hiperactivitat (comenta que és molt efectiu per a la identificació i avaluació de desordres d’atenció)

Test d’ Atenció D2  (més encarat a la concentració)
Test de caras (Test de percepcion de diferencias)(Avalua les aptitus requerides per percebre rapidament semblances i diferències.)
M’hagues agradat veure com s’pliquen però no ha pogut ser, de tota manera, es tracta de posar-shi i seguir les instruccions que plantegen.
La conlusció que n’extrec és que el psicopedagog té motles eines a l’abast per dur a terme la seva tasca de diagnosis i que amb l’experiència del dia a dia, també vas tenint més preferències per l’us d’unes o altres eines. Tot i així els testos són un recurs més, i no podem oblidar els altres contexts que afecten a l’alumne, com són la familia, i el centre

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada